pondělí 3. září 2007

O klíčcích a Foglarovi

Co udělá normální člověk, když na ulici najde skůtr s klíčkama v zapalování? Štípne se do ruky, rozhlídne se kolem sebe, zadoufá, že benzín vydrží dál než do Clichy a vyrazí objet dokola celou Evropu, jak o tom sní už od gymplu? Nebo klíčky vyndá a nechá na sedadle přišpendlený tajemný vzkaz, ať se majitel dostaví o půlnoci na liduprázdné předměstí spolu s kufříkem peněz a nadějí, že ty klíče, co za něj dostane, budou pravé? Anebo si v duchu vlepí facku za hříšné představy, majiteli nechá na řídítkách své telefonní číslo a hlavou se mu mihne vzpomínka na bílého bobříka za ušlechtilost? Cé je správně, sice jsme s Vojtěchem zadoufali, že nás majitel minimálně zahrne zlatem nebo pozve na večeři do Fouquet’s, ale nakonec se omezil na pár slovních díků. A pocit z dobrého skutku? Blbý rychlošípáctví, dětem číst asi Foglara nebudu, třeba pak zažijou dobrodružnější mládí.

5 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

b moznost je amelioidni:)
takze asi stylova

Anonymní řekl(a)...

lvrj

Klára řekl(a)...

pravda, možná jsme mu mohli udělat bojovku po městě a zavěsit ty klíčky třeba na vršek eiffelovky...:)

pseudointelektualka řekl(a)...

já jsem předevčírem v carrefouru na andělu odnesla z CA stylovej pásek za 98 Kč. uvědomila jsem si to skoro až u východu z patra, zaváhala, pak se vrátila, protože svědomí za kilo, to se jen tak nenajde. a taky že jo: paní za pokladnou mi řekla, že jsem hodná a že se mi to vrátí. "tak ať se vám něco hezkýho přihodí!" loučila se se mnou.
smyčce, black-out.

Klára řekl(a)...

do klávesnice se právě vpila slza dojetí...